pondelok 6. februára 2012

NEPREHLIADNITE: Beautiful world of books

Ďalší blog, ktorý vám predstavím nesie názov Beautiful world of books. Jeho majiteľkou je DomiLondon, ktorá tiež prijala moje pozvanie na rozhovor. Ja osobne mám jej blog veľmi rada, pretože tam nájdete originálne recenzie. Domi je naozaj zlatý človiečik. Jej blog stojí za to aby mal viac nasledovateľov.

A teraz spoznajte Domi o čosi viac.

1. Ahoj, najskôr sa nám predstav a povedz niečo o sebe.Občas si myslím, že som čudná. Sú to také zvláštne chvíľky, kedy mám pocit, že vnímam život trochu inak ako ostaní ľudia. A možno aj naozaj som čudná. Neviem. Snažím sa robiť veci, ktoré ma bavia, život si skladám z vecí, ktoré ma napĺňajú a riadim sa zásadne heslom: “ Nepýtaj sa čo potrebuje svet. Rob, to, čo oživuje tvoje srdce, pretože svet potrebuje ľudí s oživeným srdcom.“ Tento môj životný postoj trochu štve mojich rodičov (netreba im to zazlievať- žijú na tomto ukrutnom svete už viac ako 50 rokov), ktorí sú presvedčení, že človek by mal hlavne robiť to, čo mu zabezpečí peniažky. A možno majú pravdu. Ale mne sa páči žiť vo svojom zidealizovanom svete.

2. Ako si sa dostala k recenzovaniu kníh?Potrebovala som si zosumarizovať knihy, ktoré som čítala. Bol to taký trochu zištno-sebecký počin. Nešlo o nič veľké. A svedčí o tom aj štatistika na blogu na ktorom som začínala. Výrazne sa blížila k nule. Nešlo mi o tom, aby moje veci niekto čítal, ale skôr o to, aby som sa spätne mohla vrátiť k svojim názorom na knihy, ktoré som prečítala. A neskôr som dostala od vydavateľstva Kumran (tak predsa len niekto čítal môj blog)ponuku recenzovať ich knihy. Bola by som blbá, keby som ten job nevzala, nie? Nuž a potom som zmenila aj doménu blogu a všetko okolo toho, aby to vyzeralo aspoň trochu schopne a nie ako z čias začiatkov internetu.

3. Ktorý žáner máš najradšej? Prečo?Zrejme sa radím k YA mainstream reader, pretože v poslednom čase fakt frčím na dystopiách. Treba ale uznať, že majú niečo do seba. Nie je tam len tá divne precukrená romantika a neviem, čo... občas s tam dá nájsť aj hlbšia pointa. Keď som dočítala prvý diel Hunger Games, alebo Matched, mala som chuť plakať. Alebo si vymazať pamäť, aby som to mohla začať čítať znova.

Ale mám rada aj klasiku. Ak by som žila v Anglicku v 17.-tom storočí, asi by som sa vydala za Willa Shakespeara, pretože som sa fakt zabuchla do jeho diel. A je mi úplne jedno, že o ňom ľudia tvrdia, že bol čudák, podľa mňa je super. A páčia sa mi ľudia, čo majú prsty zababrané od atramentu...

4. Čítala si v poslednej dobe knihu, ktorú si už po pár stranách odložila?Nezvyknem odkladať knihu len tak, predtým než je dočítaná.  Možno je to tým, že podľa mňa má každá kniha niečo, čo môže čitateľovi dať (aspoň to, že už bude vedieť, že ju už nikdy v živote čítať nechce), alebo tým, že väčšinou neberiem do rúk knihy, ktoré nechcem dočítať.
Fajn... minule sa stalo, že som predsa len niečo odložila. (Čo som to za obludu!) Forgive My Fins- tak sa volá kniha, ktorá u mňa vydržala po dĺžku dvadsiatich strán. Ďalej som to fakt nezvládla. A možno tej knihe krivdím, alebo čo...

5. V akom jazyku najradšej čítaš?Z hľadiska luxusu a oddychu, bez debaty v slovenčine.
Z hľadiska luxusu a oddychu, ale so zaťatými zubami kvôli otrasne otrasným prekladom, v češtine.
Z hľadiska originálnych emócií z čítania a cibrenia cudzieho jazyka v angličtine.

Je pravda, že pri množstve českých prekladov si človek musí často zahryznúť do jazyka, aby neskríkol, že mu je zle z toho, ako Gala premenovali na Hurikána a tak podobne. My čo sme zvyknutí na zachovanie čo najväčšej možnej autenticity diela to dokážeme prehryznúť len ťažko, ale dá sa to, verte mi...

A na druhej strane, najnovšie slovenské preklady sa tiež nemajú veľmi čím chváliť (ale samozrejme vďaka nim si môžeme dopriať komfort čítania v rodnom jazyku, pravda), takže v tomto prípade sú občasné úlety ku originálnym anglickým knihám celkom zdraviu prospešné.

6. Čo ťa na blogovaní najviac baví?Rozhodne to nebude ten proces vešania postu na web. Minule som si uvedomila, že to trvá takmer celú večnosť. Teda nie že by som za ten čas stihla zachrániť svet alebo čo, ale aj tak je to strašné.
Myslím, že najlepšie na celej veci okolo blogu je, keď máte nového nasledovníka, alebo keď vám pribudne nový komentár. Vtedy sa mi nejakým divným spôsobom zvýši tep. Je to príjemný pocit, že o vás predsa len niekto vie.

7. Prečo si si pre blog vybrala práve to meno, ktoré si mu dala?A nie je svet kníh naozaj krásny? Podľa mňa je.  Bola to len taká spontánna myšlienka... myslím, s tým názvom. Asi nie je potrebné hľadať za tým nejaké hlbšie úmysly, alebo čo...

Nuž, a na záver by som rada poďakovala Sue, že ma pozvala, aby som sa tejto rubriky zúčastnila. Verte mi, nie som z tých, ktorí by čo i len snívali o tom, že s nimi bude niekto niekedy robiť rozhovor, takže si to celé okolo tohto veľmi preveľmi vážim.

XOXO
DomiLondon

Aj ja ďakujem Domi za rohovor a nabudúce sa môžete tešiť na rozhovor s Domčom. Neviete sa dočkať? :P

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára